DINNER&MOVIE: BENVENUTI AL SUD +Dinner at Istanbul Grille

Dear fellow arts lovers
the Italian Meetup group is organizing a dinner and a movie night this saturday.
Dinner will be at Istanbul Grille in Lawrenceville at 6:30pm (BYOB/Cash only) followed by the projection of in Italian movie (with English subtitles) at 7:45 in the charming room of Istanbul Grille.
There will be a suggested donation of $5 for the movie. All parties coming to dinner will be responsible for their own meal.
TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=vL2RtA6Zl3w
MOVIE WILL BE IN ITALIAN WITH ENGLISH SUBTITLES

BENVENUTI AL SUD will surely make you laugh but will also make you appreciate the sincerity of these postal work characters that do their best to make the "traumatic" relocation of their new boss from the North to Napoli as smooth as possible.

TRAMA DEL FILM BENVENUTI AL SUD:
Alberto (Claudio Bisio), responsabile dell'ufficio postale di una cittadina della Brianza, sotto pressione della moglie Silvia (Angela Finocchiaro), è disposto a tutto pur di ottenere il trasferimento a Milano. Anche fingersi invalido per salire in graduatoria. Ma il trucchetto non funziona e per punizione viene trasferito in un paesino della Campania, il che per un abitante del nord equivale a un vero e proprio incubo. Rivestito di pregiudizi, Alberto parte da solo alla volta di quella che ritiene la terra della camorra, dei rifiuti per le strade e dei "terroni" scansafatiche. Con sua immensa sorpresa, Alberto scoprirà invece un luogo affascinante, dei colleghi affettuosi, una popolazione ospitale e un nuovo e grande amico, il postino Mattia (Alessandro Siani), al quale darà una mano per riconquistare il cuore della bella Maria (Valentina Lodovini). Il problema ora però è un altro: come dirlo a Silvia? Già, perché da quando è partito, non solo il loro rapporto sembra rifiorito, ma agli occhi dei vecchi amici del nord Alberto è divenuto un vero e proprio eroe...

Join or login to comment.

3 went

People in this
Meetup are also in:

Create your own Meetup Group

Get started Learn more
Henry

I decided to start Reno Motorcycle Riders Group because I wanted to be part of a group of people who enjoyed my passion... I was excited and nervous. Our group has grown by leaps and bounds. I never thought it would be this big.

Henry, started Reno Motorcycle Riders

Sign up

Meetup members, Log in

By clicking "Sign up" or "Sign up using Facebook", you confirm that you accept our Terms of Service & Privacy Policy