addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwchatcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgoogleimageimagesinstagramlinklocation-pinmagnifying-glassmailminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1outlookpersonplusprice-ribbonImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruseryahoo
A former member
Post #: 1
Hei snakket litt med Helge Astad og havnet her på meetup.
Jeg vil veldig gjerne bidra med det jeg kan av programmering.
I hovedsak C++ jeg setter i gang med og oversette noe begynner matriale til Norsk.

Og vil legge dette ut tilgjengelig for alle som kunne tenke seg å undervise i C++ eller ungdom som vill lære seg C++. Jeg tenker også at å ha gode ressurser er halve prossessen så er det en plass vi kan legge ut ting som linker, dokumentasjon, videos\ linker til YouTube materiale osv.
evt: http://www.kidsakoder...­.
Hadde vært veldig kjekt med en form for database hvor de unge kan gå inn og enkelt finne enkel og forståelig hjelp, tips osv.

Det skal sies at jeg ikke har noe formell utdanning i C++, men har gode kunnskaper om språket.
Jeg husker selv åssen det var da jeg først kikket på programmering som 13 åring det var nesten ikke noe forståelig informasjon å finne. Så håper at dette hjelper den yngre generasjonen med og komme lettere i gang.

Del deres tanker.

Vennlig Hilsen
Kjell
Thomas S.
user 109722012
Porsgrunn-Skien, NO
Post #: 1
Jeg antar at wikien på kidsakoder.no vil være et godt sted for det du lager?

C++ er kanskje litt tungt, og for de fleste er det kanskje lurt å også henvise til noe enklere å starte med (f.eks. python eller scheme)? Utover det er jeg veldig for å også lære bort C/C++, men tror kanskje det burde opplyses om at det er for de som virkelig vil.
Espen Moen K.
kvelland
Group Organizer
Porsgrunn-Skien, NO
Post #: 3
Heisann. Ja, det er nok mulig at wikien er stedet å begynne på.

Det som bør være fokus er å få igang noen kodeklubber. For å lære ting som c++ så kreves det oppfølgning over tid(min mening) ikke bare korte kurs.

Andre steder i Norge så er det etablert kodeklubber på skoler, ungdomsklubber osv.

Det hadde vært kjempemorsomt om vi kunne fått til noe slikt her i Grenland. Vi kunne jo kalt inn til et arbeidsmøte for å se på muligheten til å starte slike ting. Hva tror dere?