addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgooglegroupshelp-with-circleimageimagesinstagramFill 1linklocation-pinm-swarmSearchmailmessagesminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1ShapeoutlookpersonJoin Group on CardStartprice-ribbonShapeShapeShapeShapeImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruserwarningyahoo

Lær kidsa koding! Trondheim Message Board › Koding i skolen

Koding i skolen

Dag Rune K.
user 89330302
Trondheim, NO
Post #: 1
Hei godtfolk!

Skriver en liten sak i anledning min registrering med bruker her. Jeg hadde gleden av å være ansvarlig for en gruppe med elever på Markaplassen skole under aktivitetsuka vi hadde i uke 6. De fikk bruke utstyr fra FLL (First Lego League) og gjorde endel oppdrag). Det finnes noen filmsnutter fra dette, blant annet: http://www.youtube.co...­

Endel elever fikk en utrolig kreativ og spennende uke, der spesielt 2 elever utmerket seg som ingeniørkandidater. Vi er i en prosess der man ved Markaplassen tenker å kjøpe inn nye sett og kanskje bli med i FLL. Foreløpig er det ikke helt klart, men jeg håper at det blir et tilbud i forhold til Teknologi i Praksis for elever neste skoleår.

Skolen trenger at man får inn koding som et alternativ tidlig, men fagstrukturene er forholdsvis rigide. Tror kanskje en må tenke nytt og invitere inn ressurser fra nærmiljø, bruke foreldre og få til lærende nettverk. Skolene står ofte tomme på kveldstid (Med unntak av gymsaler og lærerrom), så et slikt forum som dette bør være aggressivt inn i skoler og skape muligheter. En må ta tiden til hjelp og kanskje finnes det folk som har tid til overs i dagens tidsklemme wink.

Uansett, likte deg jeg så her og på diverse linksider. Jeg vil følge med og forhåpentligvis komme med gode innspill.