Lær kidsa koding! - Oslo Message Board › .net Gadgeteer

.net Gadgeteer

Einar I.
user 13057475
Oslo, NO
Post #: 2
Jeg har akkurat bestilt meg .net Gadgeteers : http://www.netmf.com/...­
Dette er dubbedingser som kan kobles sammen på veldefinerte grensesnitt og kjører .net i seg. Det er open source og man kan benytte Visual Studio Express. Tingene man kan kople sammen er alt mulig av sensorer, GPS, bluetooth, IR sensorerer, temperatur målere, lysfølere, kameraer osv..

Det er litt mer hardcore - men tenkte å researche det litt og se om det kunne være noe å benytte seg av. Veldig mange som syns det blir veldig mye morsommere når det er fysiske ting med i bilde. Blinkene lys osv..

Problemstillingen er å få tak i det i Norge og Amazons merchant ville ikke sende dette til Norge, jeg fikk ordna med en kollega som skulle hjem til Skotland neste uke. Så hvis noen vet om et sted å bestille i Norge, så blir jeg veldig glad - ser for meg at her kan med trygghet utvides med en del flere sensorer og ting og tang.. :)

Helge A.
HelgeAstad
Oslo, NO
Post #: 5
Om du får til noe før 2. april vil du kanskje ta med og vise? Høres artig ut!
Einar I.
user 13057475
Oslo, NO
Post #: 3
Jeg skal se hva jeg får til. Jeg får muligens selve dingsene til helga, så litt kort tid, men prøver.. :)
Bjørn Einar B.
user 12920815
Oslo, NO
Post #: 3
Vi drev og lekte en del med det på NDC i fjor. Du får gi en lyd om du har lyst til å leke med ideer rundt hva man kan lage. Jeg har litt lyst til å lage en vær-klokke sammen kid'en når hun blir stor nok. Tenkte meg en sak som leste fra yr.no og peker på hva slags vær det blir i morgen med en stor viser. Så kan hun tegne "urskiven" eller noe sånt.
Bjørn Einar B.
user 12920815
Oslo, NO
Post #: 4
Glemte video http://vimeo.com/43808809­