Lær kidsa koding! - Oslo Message Board › Er det flere som har lyst til å være med på å stille ut på Maker Faire neste

Er det flere som har lyst til å være med på å stille ut på Maker Faire neste helg?

Torbjørn S.
user 61793242
Oslo, NO
Hei!
Har du lyst til å være med på å stille ut på Maker Faire på teknisk museum neste helg? (http://makerfaireoslo.no/no/­) Er du en skoleelev som kan litt (eller mye) programmering? Bli med da vel!
Vi har plass til noen flere barn, ungdommer og voksne. "Lær kidsa koding" skal ha en utstilling der vi viser de besøkende hvordan man kan komme i gang med programmering og forklarer hvorfor vi synes det er viktig. Jeg tenker meg at LKKs utstilling er bemannet av barn og ungdommer som viser fram hvordan man lager enkle programmer, pluss noen voksne som kan fortelle om vår sak til andre voksne. Vi kan for eksempel ta med ivrige barn fra kodeklubber og ungdommer som har vært instruktører eller driver med koding som hobby. (Jeg har allerede fått med noen sånne.) Det er fint om vi har med litt mange folk slik at alle får tid til å gå rundt og se på de andre utstillingene også. Ta gjerne kontakt hvis noen av dere vil være med. Dette er morsomt å være med på, og man treffer mange hyggelige folk.
Forøvrig arbeides det med å sette opp planleggingsmøte, kodekveld og ungdomsgruppe, pluss ting dere andre der ute måtte ønske å arrangere for kidsa, naturligvis. Vi sees i 2014!
Torbjørn Skauli