Québécois and lovers of Québec in Boston Message Board › recherche de stage

recherche de stage

Sylvie
user 7723358
Group Organizer
Milton, MA
Post #: 26

Recherche de stage à Boston

Mon nom est Laurence Massicotte et, en avril 2013, je graduerai de l'Université du Québec à Montréal (UQAM) avec un Baccalauréat en Administration des Affaires, profil gestion des destinations et des organisations touristiques.

Pour l'achèvement de celui-ci, je dois réaliser un stage rémunéré de 400 heures en lien avec la gestion d'une organisation touristique afin de répondre aux exigences de l'UQAM et du visa nécessaire. J'aime beaucoup la ville de Boston et j'adorerais en profiter pour développer mes compétences professionnelles et linguistiques en même temps que d'y habiter.

Ainsi, j'apprécierais énormément que vous puissiez m'indiquer des entreprises qui vous semblent ouvertes à engager pour quelques mois une finissante qui s'exprime parfaitement en français, se débrouille bien en anglais et qui a bien hâte d'effectuer son stage de fin d'études!

En vous remerciant à l'avance pour votre temps,

Laurence Massicotte

______________________________________­___________

My name is Laurence Massicotte, and I will be graduating this coming April from the Université du Québec à Montréal (UQAM) with a Bachelor's degree in Business Administration focused on Management of Destinations and Tourism Organizations.

I am currently looking for an internship to help me develop my tourism management and my English skills at the same time. Three years ago, I spent a summer working at a theme park in Myrtle Beach, North Carolina. I really enjoyed working in the United States and interacting with international tourists.

I was hoping you could help me by guiding me to some organizations willing to hire a soon-to-be graduate for a tourism management internship. Ideally, I would love to find an internship in which a person who speaks French could be valuable for the team.

Essentially, the internship has to be of at least 400 hours, paid and in a tourism-related field to fulfill the minimal requirements of both the UQAM and the visa program. This internship is necessary for the completion of my studies.

I hope you can guide me to great potential employers. I would be glad to live and work in Boston for a few months!

Kind regards,

Laurence Massicotte