addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwchatcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrosseditemptyheartexportfacebookfolderfullheartglobegmailgoogleimagesinstagramlinklocation-pinmagnifying-glassmailminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1outlookpersonplusprice-ribbonImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruseryahoo

Göteborgs Scalaentusiaster Message Board › Dispatch och sid-skrapning

Dispatch och sid-skrapning

David R.
user 12329011
Göteborg, SE
Post #: 2
Hej!

Jag snubblade över Dispatch (http://dispatch.datab...­) - en DSL wrapper runt Apache-HTTP Client, och har gjort lite jobb med att hantera "real world"-html.

Jag har ännu inte bestämt mig om jag verkligen tycker om Dispatch, men det som fascinerar mig är hur otroligt lätt Scala gör det att utöka en DSL, så att utökningen kan användas på precis samma sätt som grund DSL:n.

Finns det något intresse av en presentation (20 - 30 min) nästa MeetUp?
och kanske lite sid-skrapande efteråt, så att man kan känna på...

/David Rosell
A former member
Post #: 1
Jag hade gärna hört mer om Dispatch. Vid något tillfälle ville jag använda det men fann att jag inte hade tid att sätta mig in i dess speciella API. Det vore intressant med en dragning så att man kan dra en slutsats huruvida DSLen underlättar eller krånglar till.

Henrik Johansson @ Hencjo