addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwchatcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrosseditemptyheartfacebookfolderfullheartglobegmailgoogleimagesinstagramlinklocation-pinmagnifying-glassmailminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1outlookpersonplusprice-ribbonImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruseryahoo

The NextWomen (Amsterdam) Message Board › Een leuke tip!

Een leuke tip!

A former member
Post #: 1
DAS organiseert het grootste juridische spreekuur voor ondernemers
Hoe reorganiseer ik mijn bedrijf? Is ontslag het beste middel, of zijn er juridische alternatieven?
Hoe zit het met de hoge huur van mijn pand? Hoe kan ik mijn debiteuren beheer verbeteren?
MKB-ers zijn de motor van de Nederlandse economie. Op dit moment gaat het echter niet iedere Nederlandse ondernemer voor de wind. De praktijk leert dat niet opgeloste (juridische) conflicten hier vaak debet aan zijn. Huurrecht, onbetaalde rekeningen of het aanvragen van vergunningen zorgen vaak voor (onnodige) perikelen.

Veel ondernemers weten niet dat je, juist in tijden van crisis, afspraken kan herzien en een juridisch probleem soms ook ‘niet meteen juridisch’ zou kunnen oplossen.

Daarom organiseert DAS op zaterdag 10 december van 10.00 uur tot 13.30 uur ‘Het grootste juridische spreekuur voor ondernemers van Nederland’. Tijdens deze dag wil DAS ondernemers belangeloos ondersteuning bieden. En waar mogelijk meteen praktische oplossingen bieden voor prangende juridische vragen.

Graag nodigen wij u uit een kijkje te nemen tijdens het spreekuur. De gehele dag zitten bijna 70 juristen klaar om MKB-ondernemers bij te staan in hun problemen. Op deze manier wil DAS inzicht geven in waar MKB-ers, de motor van de Nederlandse economie, momenteel mee worstelen.

Uit de praktijk van DAS blijkt dat de top-3 grootste juridische problemen in het MKB deze maand te maken hebben met:

Klanten die geen rekeningen betalen, producten die niet goed blijken te zijn (48%)
Personeel, zoals problemen met ontbinden arbeidscontracten (23%)
Onroerende zaken, zoals moeite met betalen van de huur door de huidige economische situatie (12%)
# Bron: DAS ondernemersvragen November 2011

Uit de praktijk blijkt dat ondernemers te vaak werken op basis van vertrouwen in plaats van goed vastgelegde afspraken. MKB-ers die de afspraken goed hebben vastgelegd en up-to-date leveringsvoorwaarden hebben blijken er in de praktijk het sterkst voor te staan.
Tijdens ‘Het grootste juridische spreekuur voor ondernemers van Nederland’ kijkt DAS samen met MKB-ers hoe je juridische problemen kan oplossen. Dit doet ze tijdens het spreekuur door tips te geven hoe je:

1) in goed mondeling overleg zaken bespreekbaar maakt
2) Wel goede afspraken maakt en deze vastlegt op papier

Aan het einde van de dag zal er top 5 van de meest gestelde worden opgesteld met de daarbij behorende oplossingen en tips.

Voor meer informatie of om u aan te melden:

Maurits Blok, Ketchum Pleon namens DAS, 020-487 4000.