addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgooglegroupsimageimagesinstagramlinklocation-pinm-swarmSearchmailmessagesminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1outlookpersonStartprice-ribbonImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruseryahoo

Windows Developer Community Oslo Message Board › Bedriftsapplikasjoner

Bedriftsapplikasjoner

Terje P.
user 12920243
Vaksdal, NO
Post #: 7
Ref: http://www.mobizmag.n...­

Jeg bet meg merke i følgende:
Ja, mener Microsoft. Det er ikke lenger mulig å manuelt installere applikasjoner på Windows Phone 7, men bedrifter kan tilgjengeliggjøre bedriftsapplikasjoner via Marketplace og velge å kun gjøre dem tilgjengelig for bedriftens ansatte.

Vil det si at bedriftsinterne applikasjoner må lastes opp til Microsoft eller kan de bli lastet ned fra bedriftens servere via Marketplace?
Ronny G.
user 10923525
Oslo, NO
Post #: 36
Blir typisk "Ronny tror"-melding her...men har tidligere lest på nettet at det er slik du sier, mao at bedrifter som ønsker å tilby interne apps, må legge de ut helt public som alle andre apps på Marketplace. Og at de så må legge inn noe intern autentisering i selve app'n så ikke alle andre kan bruke den. Så den gangen jeg leste dette her, så sa Microsoft rett ut at det ikke vil være noe spesielt bedriftsopplegg, men helt vanlige apps.

Det høres ut som en dårlig løsning. Er jo teit hvis Marketplace skal ha en haug med slike apps, fordi bedriftene ikke har noen annen måte å distribuere sin løsninger.

Vil tro at Microsoft må endre den der etterhvert...for det vil bli MYE klager over en slik løsning...fra mange store selskaper.

Men jeg mener også å ha lest at "store bedrifter" og "store leverandører" vil kunne legge ut apps direkte. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro enda.

Har dessverre ingen linker til dette...skanner alt jeg kommer over av WP7 info hver dag...og noterer meg sjelden URL'ne.
Terje P.
user 12920243
Vaksdal, NO
Post #: 12
Mange spørsmål og få svar er visst en gjenganger med WP7. Men jeg fant en kommentar under artikkelen http://blogs.computer...­

sitat: "No "side-loading" or deployment outside of the Marketplace DAY ONE. But enterprise deployment via SCCM is in the roadmap and will be deployed over the air when ready."

Finnes det en offentlig tilgjengelig WP7 roadmap? Søk på SCCM + WP7/Windows Phone 7 ga meg ikke akkurat så mye.
Terje P.
user 12920243
Vaksdal, NO
Post #: 13
Ref: http://www.theregiste...­

"Deploying apps through the Marketplace, and requiring employees to register with unique Windows Live IDs, is a pretty clunky workaround," Directions analyst Matt Rosoff told The Reg.

He noted Microsoft has hinted this would only work for deployments with up to 100 users - which rules out a heck of a lot of "large" companies. In Microsoft's world of volume Windows licensing, large kicks in at 250 PCs.

Rosoff expects a "better corporate deployment solution" in 2011, possibly with the next major release of Configuration Manager, which will include Mobile Device Manager.

Hvorfor bare opptill 100? Er det fordi dem har tenkt å ta seg grådig godt betalt for de som trenger flere mon tro.