Grensesnittet Message Board › Hva jobber du med og hva kunne du tenke deg å lære mer om?

Hva jobber du med og hva kunne du tenke deg å lære mer om?

Hege R.
user 12983215
Group Organizer
Trondheim, NO
Post #: 2
For å få litt oversikt over de som har meldt seg på gruppa, og se hva som er ønskelig som tema for meetups. Oppfordres alle herved til å gi en kort presentasjon av seg selv og komme med noen tema om hva du ønsker å lære mer om.
Hege R.
user 12983215
Group Organizer
Trondheim, NO
Post #: 3
Jeg jobber som frontend utvikler hos Bennett Reklamebyrå og ønsker å lære meg mer om brukertesting.
Eirik M.
user 6759146
Oslo, NO
Post #: 1
Jeg jobber som prosjektleder i Nordic Semiconductor, og forsøker å drive litt utvikling når sjansen byr seg.

Av relevante ting jobber med GUI design for PC og brukerdokumentasjon. I det siste har jeg forsøkt med litt på brukskvalitetstesting, og kommer til fortsette med det.

Syns interaksjonsdesign og UX er interessante emner. Har lest en del om det, men har dessverre ikke fått sjansen til å bruke kunnskapen i jobben.
Pål Eirik S.
user 12463918
Trondheim, NO
Jobber som webutvikler for Bennett.

Har lyst til å lære mer om design for mobile enheter. Både apps og webdesign, egentlig.
Torkel L.
user 13122062
Trondheim, NO
Post #: 2
Jeg jobber som potet hos Rea Media (utvikler, samt drift av servere – vi er små). Til daglig benytter jeg Python og Plone, men det hender seg jeg også jobber i andre python rammeverk som Grok og Pyramid (jeg er generelt fan av ZTK baserte rammeverk). Jeg har benyttet Linux/BSD siden ~96, har derfor ikke så utbredte kunnskaper om .NET o.l. Til daglig drifter jeg også ~50 linux servere (debian og ubuntu).

Jeg kunne tenkt meg å lært mer om så mye. Relevante områder er vell:

• User experience design
  • .NET
  • Testing / Utrulling / deployment av løsninger
  • Generelt nye teknologier/ideer på web/mobil platform

Eirik B.
user 24777792
Trondheim, NO
Freelancer men jobber praktisk talt hos Klipp og Lim som designer, front og backend utvikler. Jobber mye med php og javascript, helst gjennom eksperimenter på hvordan brukergrensesnitt, design og kode kan forenes. Har studert user experience design, brukertesting og crossmedia i København, men kunne gjerne høre mer fra folk som benytter disse emnene i praksis. Stort sett er alt innen frontend utvikling topp stemning, samt utradisjonelle løsninger som utfordrer status quo. Jeg brenner mye for krysspunktet mellom kode og design, men ville være spennende å høre om arbeidsmetoder for team av flere mennesker som skal samarbeide fra de forskjellige fagfeltene.