Beach ride in Corolla

Beach ride down to the beach of Corolla for some fishing and wheeling.

Join or login to comment.

  • Josh and Stephanie B.

    This was a fantastic day!! We really enjoyed hanging out with great people and playing on the beach. Can't wait for the next one

    3 · July 14

  • Redwolf

    had a blast, first time actually goin to corolla, i will deffently go again, 2 or 4 wheel drive lol

    1 · July 13

  • frank

    so woke up around 630 and got everything ready to leave. sat on the couch to watch some tv before leaving, and woke up around 950.

    July 13

  • Josh and Stephanie B.

    On the way

    July 13

  • Redwolf

    Dont know if anyones here yet but im by the tent in the back

    July 13

    • A former member
      A former member

      Running a touch late Redwolf be there in about 10

      July 13

  • Redwolf

    Gotta ask, are we leavin the border station at 9?

    July 12

    • A former member
      A former member

      I will be up there at 830 and the plan is to all be there by no later than 9 get fuel and snacks and such and head out at 915, if anyone is running late call me at[masked]

      July 12

  • Redwolf

    just thought of this, will we be airin down our tires before we hit the sand?

    July 11

    • A former member
      A former member

      Ok man. Have you ever been on the beach in your jeep before? Idk how well 2wd will work lol. You may get buried a lot

      July 12

    • Redwolf

      Ive never been down to corolla my jeep or anything else, this is actually my first time goin that far down, and if i grt burried i gotta tow strap, hi lift, and a shovel so i have some recovery gear

      1 · July 12

  • A former member
    A former member

    Just a final confirmation. We are meeting up at the boarder station and heading out from there at 915. The meetup time is 900 and the fifteen min is a buffer period. Please try to be on time. I will be up there at 830 in a blue wj. If you are running late or have any questions my number is[masked] see y'all tomorrow

    2 · July 12

  • A former member
    A former member

    I just notice the time says it ends at noon. Just making sure no one expects us to be able to make it there and back by noon lol

    1 · July 7

    • Redwolf

      Well of course is a nice drive, its carolina lol

      July 7

    • Wallace J.

      Driving anywhere in a jeep is a nice ride.
      ;)

      1 · July 12

  • Bradley K.

    ATTENTION: I have a very serious question for you all. Is anyone bringing cornhole?

    1 · July 11

  • Charles W.

    I might be coming and may be bringin my step dad in his XJ or Commander as well

    1 · July 10

  • Bradley K.

    I managed to get 2 other JKUs to come with me.

    1 · July 8

  • Wallace J.

    If you plan on fishing and don't have a NC permit you will need to get one. They have an option for a 10-day permit for $10
    link below
    http://www.corollaguide.com/fishing/

    1 · July 7

  • Redwolf

    So me and my buddy are off the 13th, if he has the gas he's comin, if not i might borrow is rope but i know im makin it, and we're meetin at the border station across from southland right?

    July 6, 2014

    • A former member
      A former member

      Eh play it safe don't want to be dangerous and wreckless on the beach. Gives them more reasons to try and shut it down. Plus the only open area is the softer sand up top and you are only two wheel right?

      July 6, 2014

    • Redwolf

      Yup but i dont mind bein pulled out lol

      July 7

  • Cecil and Katie T.

    Is there a pass you have to buy to ride on the beach?

    July 6, 2014

    • Josh and Stephanie B.

      Oh wow I've been going down south for years to surf and never even knew that!!!! Awesome

      July 6, 2014

    • Cecil and Katie T.

      Thank you!

      July 6, 2014

  • Redwolf

    if i can't make the trip me and my buddy are plannin on the 4th and if i aint gotta work this day i wouldn't mind comin along as long as someone don't mind pullin me out when i get stuck, i am 1 wheel drive after all lol

    July 1, 2014

    • Bradley K.

      I don't see why not

      July 3, 2014

    • Redwolf

      sweet, hopefully me and my friend are both off, if not...cough cough boss i'm sick lol

      July 3, 2014

  • frank

    i've never been here. how is it?

    June 24, 2014

    • A former member
      A former member

      Dogs are allowed but during the summer they have to be on leashes because of the heavy beach traffic. And I will be going and have all the recovery equipment if you get stuck shovel tow strap and whatnot. So you should just need 4wheel and some food and drinks

      June 25, 2014

    • frank

      ok. thanks.

      June 25, 2014

  • Rob N

    I may come down in my son's Cherokee, but there is no chance of the Wrangler being ready.

    June 24, 2014

  • A former member

    A former member changed the location to Border Station

    June 20, 2014

  • A former member
    A former member

    I don't think I have the capabilities of editing the meetup location but the border station on 168 at 9am seems like a good spot to meet

    1 · June 18, 2014

  • Matt B.

    The border station on 168 is usually a good meeting point.

    June 16, 2014

    • A former member
      A former member

      Yea that is a good spot to meet

      June 17, 2014

18 went

Sometimes the best Meetup Group is the one you start

Get started Learn more
Rafaël

We just grab a coffee and speak French. Some people have been coming every week for months... it creates a kind of warmth to the group.

Rafaël, started French Conversation Group

Sign up

Meetup members, Log in

By clicking "Sign up" or "Sign up using Facebook", you confirm that you accept our Terms of Service & Privacy Policy