Oljegruppen Message Board › Självdö eller nystart?

Självdö eller nystart?

Steve H.
hipnot
Stockholm, SE
Post #: 487
Med Oscars frånträdande av koordinator rollen kommer gruppen att upphör utan diskussionshållare.

Personligen tycker jag det är dags för en nystart. Inte att diskutera oljetopp utan av att (Hjälp mig hitta rätta orden) avfossilisera ekonomin. Minskning av energitäthet i värdekedjan. att säkerställa kontinuiteten av att svenskar får mat och husrum och är den del av samhället.

Vi gamla i gejmet har mycket att ge iform av analyser om hur det är just i sverige, hjälper upp den politikas argument och stödja omställare med bra artiklar och tips.

Eller är dags att

Roll over and play dead and hope it all just blows over?

Jakob J.
user 81368992
Group Organizer
Stockholm, SE
Post #: 1

Ja jag ser att gruppen verkar upphöra nästa dygn.
Jag har själv besökt era meetups en gång även om det var flera år sen.
Men frågan är om gruppen har någon funktion fylla idag, jag ser att flera av er verkar vara ledande i transition rörelsen , aspo sverige och likande.
Där antar jag det finns upparbetade forum och kontaktytor.

Sedan kan jag nog tycka att det nu börjar bli intressant på allvar diskutera oljetopp/platå med tanke på ny teknik möjliggör skifferolja men vi börjar också se tecknen på att inte heller det är någon gamechanger och att de lägst hängande frukterna även där snart är plockade iaf i USA.