Underdark berks Message Board › Nieuwe Campaign!

Nieuwe Campaign!

Joost
user 6306967
Eindhoven, NL
Post #: 85
Hey peeps,

Hierbij wat hele beperkte info over komende campaign (moet ten slotte een verrassing blijven):
- We blijven op de planes;
- Jullie gaan veel van de Multiverse zien;
- Anti-demon gerichte karakters kunnen al met al wel de nodige demon-slaying-fun gaan verwachten (al zal het niet de hoofdmoot zijn);
- Het liefst heb ik dat er enige continuiteit is qua characters, zowel voor het idee als voor het verhaal. Denk bijvoorbeeld aan het netwerk dat jullie inmiddels hebben opgebouwd (bijv. Rule-of-Three, Treants op de Beastlands, dat vriendelijke knaagdiervolkje op Yggdrasil, etc.);
- De campaign stelt geen specifieke eisen aan characters (race; class), maar het is uiteraard wel handig om als party de basics ge-covered te hebben (arcane, divine, tank, skill-monkey); er is verder ook geen class /race dat structureel een nadeel zal hebben. Campaign zal als vorige campaign combinatie van batlle-oriented & role-playing zijn (afhankelijk van wat de party wil, meer van het een of het ander). Dus gaarne onderling online even uitvechten wat de samenstelling van de party wordt;
- Ik ben eigenlijk tegen het idee van retrainen/regearing. Mocht je van gear af willen dan staat het jullie vrij om zooi te verkopen;
- Als je toch een nieuw character wilt dan zou je erover kunnen nadenken of je een plausibel verhaal kan bedenken waarom dat character op Mt. Celestia is (in een nader te noemen stadje). Mocht je geen plausibele reden kunnen bedenken, geen probleem, dan is er plenty of mogelijkheid om je character er iets later in het eerste avontuur in te fietsen;
- Starting level van nieuwe characters is level 11; tot ECL+1 rassen zijn toegestaan;
- Nieuwe characters horen de volgende regels te hanteren:
* Maak een character van level 9 met de "1-book-rule". Oftewel core + één extra boek;
* Daarnaast mag je het Planar Handbook als campaign setting gebruiken (qua feats, prestige classes, etc.). Voor level 10 en 11 mag je - in overleg met DM - andere boeken gebruiken voor feats e.d.;
* Naast deze regels zijn (vanaf level 9!) skill tricks uit complete scoundrel dus in principe (volgens de regels in dat boek) ook toegestaan;
- Wat betreft alignment zijn er geen restricties, anders dan dat je een beetje een werkbare party moet hebben (met andere woorden: chaotic evil is waarschijnlijk praktisch onwerkbaar met good characters).

En ten slotte: gooi al je vragen/opmerkingen/ideeën hier online in de discussie!
Tjalling O.
user 13843315
Apeldoorn, NL
Post #: 115
Kodlak blijft de warrior/damage soak/Saves king :P

Punt voor Kodlak is dat zijn meest recente level (Warshaper, best belangrijk level voor hem alsmede de opvolgende levels) de 1-book-rule breekt.

Warshaper komt uit Complete Warrior
Joost
user 6306967
Eindhoven, NL
Post #: 86
Vanaf lvl 9 telt de 1-book rule niet meer per se. Andere boeken zijn dan in principe toegestaan, met instemming van de DM (dus PrC's, feats e.d. even voorleggen). Warshaper is okay ;)
Henk D.
Kellhus
Houten, NL
Post #: 103
ff checke: Core +1
dat is PHB, PHB2, DMG, DMG2, MM1 t/m 4 plus PH en 1 naar keuze
plus PgtF? of een andere campaign setting?
Also, what about traits & flaws?

Gryfalcon is een level hoger dan mijn Thrall mag zijn (was een level te hoog toen we m tegen kwamen maar met DM gratie is ie gewoon mee geleveld). Ik zou dat laatste level graag opgeven en hem in lijn brengen met de thrall regels als jij wil overwegen de wayfarer aan te passen voor gebruik met Gryfalcon.
Wayfarer (Carc) is gebaseerd op spell levels, maar moet een mouw aan te passen zijn. In het avontuur word de wayfarer specifiek aan gehaald als level up voor een jounter.
Joost
user 6306967
Eindhoven, NL
Post #: 87
Pgtf voor players die character houden, planar handbook voor nieuwe characters. Vanaf lvl9 dus (on case by case basis) ook andere boeken toegestaan. Wayfarer kom ik nog op terug. Geen traits and flaws
Eric
user 11947128
Oosterhout, NL
Post #: 14
Hoi allemaal,

- als het voor jou ok is Joost, wil ik de party na ongeveer een jaar (zie vorige post) met alle plezier op Mount Celectia droppen. Of een andere plek als dat beter uitkomt.
- Ik wil graag met mijn character de missing pieces in de party invullen. Als ik het goed heb zijn we straks met: Rogue, Psion, Druid, Warlock, en killing wolf :). Eigenlijk zit het zwakke punt hem niet zozeer in het arcane gedeelte maar meer in het warrior gedeelte. Alhoewel Kodlak natuurlijk wel voor 2 telt ^^ Misschien is een warrior / cleric combo dan een goed idee voor mij? Mijn voorkeur gaat echter uit naar een arcane / divine combo, en dat zou denk ik ook een mooie aanvulling zijn. Misschien een Geomancer, die heb ik altijd al cool gevonden.
Joost
user 6306967
Eindhoven, NL
Post #: 88
Arcane/divine combo of geomancer lijkt mij prima! Druid kan met shapechange ook aardig meeknokken en ik kan me voorstellen dat Jos misschien ook een ander (meer melee) character wil.
Tjalling O.
user 13843315
Apeldoorn, NL
Post #: 116
Cleric/Wizard/Geomancer is super-versatile. Je hebt ALLE combat buffs van cleric terwijl je ook arcane spells om kan zetten naar curing mocht dit nodig zijn. Het is alleen jammer dat de verwoording van Spell Versatility aan geeft dat het om "prepared" arcane spells moet gaan, dus sorcerer werkt dan niet :P

Je hoeft in principe ook maar 1 casting stat superhoog te boosten, de andere hoeft niet boven de 19 te komen.
Als je toch Complete Divine gebruikt is Favored Soul/Wizard ook wel lekker voor de saves en de bonus feats, hoef je zelf wat minder combat feats te nemen en heb je ruimte voor 2x Practised Spellcaster om je C.lvl op maximum te houden. Je nadeel is uiteraard dat je niet alle divine spells kent.
Abrupt Jaunt uit phb2 op de wizard, als immediate action 10 ft kunnen teleporteren kan je leven redden ;).

Maar goed; opties zat met de geomancer :D
Ik wordt altijd zo enthousiast van character tweaking, dan beginnen mijn hersenen te borrelen!
Eric
user 11947128
Oosterhout, NL
Post #: 15
Lol Tjalling, borrelende hersens, wel oppassen dat ze niet aan de kook raken he :).
Bedankt voor de tips, ga ik zeker allemaal checken. Die abrupt jaunt weet ik eigenlijk al wel vrij zeker, dat is echt een super life saver. En hoe langer de cleric leeft, hoe beter he :).
Tjalling O.
user 13843315
Apeldoorn, NL
Post #: 117
Yup!
Nadeel is dat je conjurer moet zijn, en dus forbidden schools hebt. Is op zich wel mee te leven, telt alleen voor de arcane. Beetje spell lists vergelijken en kijken wat je het beste op kan vangen met de divine kant :P

Heb ook nog even een tweede back-up bedacht (op het werk, foei). Human Rogue2/Fighter2/Paladin3/Pious Templar 4, met een heleboel PHB2 feats en Mettle. Qua damage niet zo geweldig als Kodlak, maar defensive misschien nog wel sterker ;)

De Ruby Knight Vindicator backup wil ik (ooit) ook nog spelen :P