addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscontroller-playcrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgooglegroupshelp-with-circleimageimagesinstagramFill 1light-bulblinklocation-pinm-swarmSearchmailmessagesminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1ShapeoutlookpersonJoin Group on CardStartprice-ribbonprintShapeShapeShapeShapeImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruserwarningyahoo

Bergen CodingDojo Message Board Bergen CodingDojo Discussion Forum › Neste: 18. januar

Neste: 18. januar

Kjersti B.
user 27041102
Bergen, NO
Post #: 3
Hei

Foreslår at vi legger neste treff til onsdag 18. januar. Norsk Eiendomsinformasjon (Torgalm.) har lokaler vi kan bruke denne dagen.

Hvis noen har forslag til tema er det bare å foreslå noe, det kom opp mange gode ideer forrige gang.

Kjersti
Torbjørn M.
user 11505451
Bergen, NO
Post #: 4
Jeg har et forslag!

Selv om det kanskje høres litt kjedelig ut; hva med å gjøre den samme oppgaven om igjen? For meg er det ikke hvilken oppgave vi gjør som er interessant, men hvordan vi gjør den. Corey Haines reiser rundt og arrangerer det han kaller Code Retreats, og da gjør man den samme oppgaven 5-6 ganger på én dag. Etter å ha jobbet i 45 minutter sletter man all koden og begynner på nytt. Det er ikke meningen man skal bli ferdig.

Fokuset er på å skrive perfekt kode. Gjøre optimal TDD. Forsøke ulike fremgangsmåter. Jobbe med ulike mennesker. Og gjerne forsøke nye språk.

Nå kjenner vi minesweeper-problemet ganske godt etter sist gang. Om vi bruker den samme oppgaven igjen kan vi kaste av oss behovet om å "rushe i mål". Da kan vi konsentrere oss om å gjøre det riktig, å trene på de tingene som vil gjøre oss til bedre utviklere når vi sitter på jobb og deadlines presser på.

Corey selv forklarer det ganske bra, så jeg anbefaler å høre ham forklare det.

Hva synes folket om det?
leffen
user 3190779
Bergen, NO

Burde ikke Conways Game Of life være en passende utfordring for oss også ?

Minesweeper er også ok, men Conways er ett mitt syn litt mer interesant å gjøre.
Idar B.
user 27978782
Bergen, NO
Post #: 1
Synst også at minesweeper en gang til kan bli litt kjedelig :)
Martin L.
user 27305332
Bergen, NO
Post #: 2
Onsdag er en fin dag!

Hvorvidt vi gjør "det samme" eller "noe nytt" spiller liten rolle all den tid jeg ikke var med sist.
Torbjørn M.
user 11505451
Bergen, NO
Post #: 5

Burde ikke Conways Game Of life være en passende utfordring for oss også ?

Minesweeper er også ok, men Conways er ett mitt syn litt mer interesant å gjøre.
Enig i at Conways Game of Life kan være en bedre oppgave. I utgangspunktet er det mye det samme som minesweeper, men har noen elementer som kompliserer det litt. Kanskje enklere å komme opp med flere måter å angripe oppgaven på.

Jeg støtter den!
Kjersti B.
user 27041102
Bergen, NO
Conways game of life er også en god ide, vi kan kjøre med den.

Men, eller og; jeg har fått en henvendelse fra de som står bak HTML5 BUG (http://www.meetup.com...­, og de lurer på om vi vil ha et felles opplegg den 18. De samme folka (i hvert fall litt overlapp) arrangerer også Bergen Startup Weekend 27.-29. januar, og prøver og få til "øvingssamlinger" på HTML5 mm. i forkant av dette. Den første samlingen deres blir 19. desember, der de har fått tak i en Andy Olsen som foredragsholder.

Hva tror dere om et samarrangement? Er dere interessert i HTML5/mobil m.m.? Det er litt uklart for meg ennå akkurat hva de ser for seg, men vi kan jo gjøre Conways game of life, men som en HTML5-app?

Hva synes dere?