addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscontroller-playcrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgooglegroupshelp-with-circleimageimagesinstagramFill 1light-bulblinklocation-pinm-swarmSearchmailmessagesminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1ShapeoutlookpersonJoin Group on CardStartprice-ribbonprintShapeShapeShapeShapeImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruserwarningyahoo

Lær kidsa koding! - Oslo Message Board › De store kidsa koder

De store kidsa koder

Jørn B.
jornb
Oslo, NO
Post #: 1
Hei!

I forbindelse med leksehjelpen ved Røde Kors Ressurssenter på Grorud har det dukket opp interesse for å lære seg programmering blant noen av ungdommene (15-17 år), og jeg er selv interessert i å lære bort. Er det noen her som har erfaring med å lære bort koding til ungdommer i denne alderen, eller vet om noen passende grupper i nærheten av Grorud? Foreløpig vet jeg lite om hva slags type programmering de ønsker seg og hvor mye de kan fra før, men jeg vil finne ut mer over nyttår.

God jul!

Jørn
Øystein S.
user 77171312
Oslo, NO
Post #: 1
Kodeklubben har et perfekt opplegg som stammer fra Code Club i England
Jørn B.
jornb
Oslo, NO
Post #: 2
Jeg har sett litt på kodeklubben, men det virket som om fokus var på yngre barn enn denne målgruppen? Godt mulig jeg tar feil altså.
Simen S.
user 2528350
Group Organizer
Oslo, NO
Post #: 63
Hei! Hva med å tenke på minecraft? Du kan programmere både Java og LUA der. Forøvrig er det lurt å poste på forumet til kodeklubben på www.kidsakoder.no. Det er ikke så mange som går på meetup for faglig diskusjon - her har vi møtekalender for Oslo.

/Simen