addressalign-toparrow-leftarrow-rightbackbellblockcalendarcameraccwcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-small-downchevron-small-leftchevron-small-rightchevron-small-upchevron-upcircle-with-checkcircle-with-crosscircle-with-pluscrossdots-three-verticaleditemptyheartexporteye-with-lineeyefacebookfolderfullheartglobegmailgooglegroupshelp-with-circleimageimagesinstagramlinklocation-pinm-swarmSearchmailmessagesminusmoremuplabelShape 3 + Rectangle 1ShapeoutlookpersonJoin Group on CardStartprice-ribbonShapeShapeShapeShapeImported LayersImported LayersImported Layersshieldstartickettrashtriangle-downtriangle-uptwitteruserwarningyahoo

Windows Developer Community Oslo Message Board › Windows Phone 7 app konkurranse

Windows Phone 7 app konkurranse

Per Ola S.
PerOla
Oslo, NO
Post #: 5
Som annonsert under Windows Phone 7 seminaret hos Microsoft 11.juni vil det bli avholdt en konkurranse om å lage den beste Windows Phone 7 applikasjonen eller det beste Windows Phone 7 spillet.

Konkurransen har startet og du kan levere dine bidrag helt frem til 30. august.

Dette er en unik mulighet til å vinne en av de første Windows Phone 7 telefonene som kommer til Norge, samt mye heder og ære.
Vi håper å få se mange spennende applikasjoner/spill i denne konkurransen.

Lykke til!
Ronny G.
user 10923525
Oslo, NO
Post #: 8
Spørsmål....er det lov å sende fler enn EN applikasjon til konkuransen?

Ikke at jeg har mange...men jeg har trolig to til fristen...hvis det blir sene kvelder i helgen :D
Ronny G.
user 10923525
Oslo, NO
Post #: 9
Og forstår reglene slik at absolutt siste frist er 12:00 på formiddagen på mandag 30. august, Oslo tid.

...ja...kan hende jeg koder til siste minutt :D
Per Ola S.
PerOla
Oslo, NO
Post #: 7
Du kan levere inn så mange bidrag du vil og fristen er mandag 30.august klokken 12:00 norsk tid.

Lykke til :)
Rune Andreas G.
user 10909952
Trondheim, NO
Post #: 1
Hvordan vil dere ha bidragene? Kildekode? Ferdig kompilert xap-fil? Marketplace er jo ikke åpent for WP7-applikasjoner enda...
Per Ola S.
PerOla
Oslo, NO
Post #: 9
Hele solution zippet er fint. Det må være mulig å enkelt kunne kjøre applikasjonen i Emulator.
Ronny G.
user 10923525
Oslo, NO
Post #: 10
VS lager en XAP-fil automatisk når man builder (havner i /bin/debug eller /bin/release folderen for solutionen din).

XAP-filene er egentlig ZIP-filer (rename, og unzip, så ser man det).

Det er mao den man skal sende inn.

En slik fil kan du lett deploye i en emulator (eller en "åpnet/utvikler telefon") med "XAP Deployment" programmet som følger med SDK'n.

Er nok "taktisk" å test-deploye den i din egen emulator før du sender inn...så du er 110% sikker på at fila fungerer...skal jo virke hvis du får kjørt løsningen i VS...men ville jo være skikkelig kjipt å ikke få løsningen din med i konkuransen fordi det var en feil med XAP-fila du sendte inn.

Alt dette er muligens noe alle vet alikavel...men nevner det...når vi jobber med "nye" plattformer, så er det jo ofte det som "alle tror at alle vet"...nettopp det som kan være så forb##% vanskelig å finne ut av :)

JEG brukte iallefall pinlig lang tid med googlesøk før jeg skjønte at jeg ikke trengte noe magisk installasjonsverktøy for å lage denne for##%¤ XAP-fila alle snakket om, og at jeg faktisk hadde den ferdig hver gang jeg buildet løsningen min :)
Ronny G.
user 10923525
Oslo, NO
Post #: 11
...OK...nå regnet jeg her bare med at det ER XAP-fila man ønsker til konkuransen...og ikke hele solutionen da...? :)

...så du får korrigere meg Per Ola, hvis jeg bommet litt her og at det er selve solutionen zip'et ned dere ønsker.

Jeg obfuscater alltid koden min uansett, så den er relativt knotete å få ut uansett...gjør dette fordi jeg er en paranoid utvikler (etter at jeg fant TrineFix i russisk versjon på nettet:)...og fordi jeg har blåst bort masse tusenlapper på et skikkelig verktøy for slikt for et par år siden...og da må jeg jo bruke det...så jeg kan overbevise meg selv om at det var et fornuftig kjøp :D
Per Ola S.
PerOla
Oslo, NO
Post #: 10
Takk for god forklaring Ronny, det er ofte slike ting man lett overser. Jeg skjønner også godt at du vil trygge din egen kode fra dårlige eller faktisk i verste fall gode copycat utgaver!

Så lenge det er enkelt å kjøre og prøve applikasjonene dere sender inn så går det bra. Om dere velger å sende bare XAP-fila eller hele solution pakket er opp til hver enkelt av dere. Skulle det skje at et bidrag ikke lar seg kjøre så vil jeg nok tro at testpanelet tar kontakt med vedkommende for å sjekke opp hva som er problemet og ikke underkjenner bidraget med en gang ;)
Rune Andreas G.
user 10909952
Trondheim, NO
Post #: 2
Ok. Regner med det blir en Xap da. :-)
Bare jeg får noe klart i tide. Er redd det blir en tidlig prototype, men pytt!

Takk for svar!