Saltar al contenido

AIGUAFREDA , GORGS, CASTELLS, DOLMENS

Foto de Anem de descoberta
Hosted By
Anem de d.
AIGUAFREDA , GORGS, CASTELLS, DOLMENS

Detalles

Data: Diumenge: 29 de Juny 2025
Hora d’inici de la excursió: 9:10
Lloc de sortida i arribada: Estació rodalies Sant Martí de Centelles
Distància: 10 km
Desnivell acumulat: 88 m
Dificultat: baixa
Punt de trobada 1: Estació rodalies Sants / Hora 7:45 (El tren surt a les 8:01-Linia R3)
Aquest tren també te parada a Plaça de Catalunya - Arc de Triomf - La sagrera - Fabra i Puig -Torre Baró.
Punt de trobada 2: Estació rodalies Sant Mrtí de Centelles / Hora:9:10
Preu: 10 euros a pagar efectiu al començar. Si us plau porteu import exacte. NO targeta ni Bizum.
Guiatge: Armand (tf 662616834)
El preu inclou les despeses d'organització, publicació i el guiatge. Aquesta activitat té un bonus bescanviable en properes sortides. No inclou els bitllets de transport
Cal portar: calçat de muntanya, roba segons la climatologia. Aigua, menjar (farem pic-nic però també hi ha restaurant). Recomanable bastons
RESPONSABILITAT: som adults. Cadascú és responsable de si mateix.
Aquesta activitat té un número limitat de places pel que cadascú que vulgui participar-hi s’ha de inscriure individualment. La data límit d’inscripció es fins les 23:00 del dissabte.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
Aviat la calor farà que les sortides siguin més feixugues i serà difícil trobar indrets amb ombra i aigua pel que aprofitem ara per fer les últimes amb aquestes condicions. Cal doncs aprofitar la vigència dels bitllets gratuïts de Rodalies per fer les excursions més llunyanes i, a l’hora, més boniques
Anirem a Aiguafreda, un lloc d’estiueig per la frescor dels seus boscos i rieres. La ruta més popular es la de la riera de Martinet on s’hi troben els gorgs de la Resclosa i el de la Sort, un camí ombrívol i encisador. També pujarem fins Aiguafreda de Dalt per un corriol amb trams d’ombra i altres amb una mica de sol.
Sortirem d’Aiguafreda per la Capella de la Llobeta i anirem pujant suaument deixant enrera el Castell de Cruïlles, la Cova del Moro i ens acostarem fins el Dolmen de Cruïlles. Seguirem pujant travessant el torrent de Cruïlles camí del poble d’Aiguafreda de Dalt on arribarem després de passar per la Calçada romana, la Cova del Dimoni, el Sauc, la font fresca i, finalment l’ermita de Sant Martí la cova i la cripta, que no son visitables.
De de quest lloc podem baixar fins el Centre d’Art i Natura la Frau, el pintor i escultor Paco Ballesteros té el seu estudi, un lloc curiós i tornarem enrera per agafar un corriol que ens portarà als gorgs de la Resclosa i de la Sort i seguint la riera de Martinet arribarem de nou a Aiguafreda de Baix, punt final de la sortida.
Qui vulgui tornar a casa a dinar hi ha trens a les 13:17 – 13:47 – 14:17 – 14:17 - 14:47 – 16:17 – 17:47.
Els que vulguin quedar-s’hi a dinar trobarem llocs de picnic o bars on puguem fer-ho.

Photo of Anem de Descoberta group
Anem de Descoberta
Ver más eventos
Anem de Descoberta
Photo of Anem de Descoberta group
Sin valoraciones aún
Responde antes del
sábado, 28 de junio de 2025
21:00
Estació de tren de Sant Martí de Centelles
Carrer Nord, S/N · Sant Martí de Centelles, Ba
Google map of the user's next upcoming event's location
10,00 EUR
21 plazas libres