Data: Diumenge 26 d’abril 2026
Lloc de sortida i arribada: Estació Rodalies Caldes de Malavella
Hora: 10:05
Distància: 8km
Desnivell acumulat: 95m
Dificultat: Fàcil
Guiatge: Armand (tf 662616834) Si teniu cap consulta a feu-ho per whatsapp
Punt de trobada 1: Estació Rodalies Sants. Hora 8:30 Línia R11(El tren surt a les 8:46. Andana 13/14. Primer vagó) Val el bitllet gratuït MD. Si no el teniu demaneu-lo a la finestra de venda de billets ja que no es pot treure per les màquines expedidores de bitllets.
Punt de trobada 2: 10:00 Estació Rodalies Caldes de Malavella
NOTA: Aquest tren te el seu inici a Sants on no hi ha problema per agafar seients però a les següents estacions s’omple ràpidament i llavors es difícil trobar seients.
Preu: 10 euros a pagar en efectiu al començar. Si us plau porteu import exacte. NO targeta ni Bizum. El preu inclou les despeses d'organització, publicació i el guiatge. Aquesta activitat té un bonus bescanviable en properes sortides. No inclou els bitllets de transport.
Cal portar calçat esportiu o de muntanya, roba segons la climatologia. Aigua, menjar (si es vol menjar de pícnic). Recomanable bastons
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Abans de que la gratuïtat dels bitllets de Mitja Distància s’acabi, tornarem a Caldes de Malavella per fer un passeig per la història d’aquesta vila visitant els llocs més interessants (i altres de menys coneguts) com les termes romanes, els edificis i carrers medievals del centre, les cases modernistes, les fonts termals, esglésies i alguns parcs. I si dona temps farem una volta perl Camp dels Ninots i el Bosc Terapèutic, pel que cal portar sabates adients per caminar per terrenys de terra.
L’estació de Caldes està allunyada del centre de la ciutat i haurem de fer una curta caminada per poder prendre un cafè abans de començar la visita a Caldes. Si algú te urgència d’anar-hi al bany, a l’estació hi trobarà serveis.
I desprès del cafè iniciarem el recorregut a peu d’aquesta vila que finalitzarà al Parc de la Font de la Vaca.
En aquest punt el participants podran escollir entre donar per acabada la sortida i tornar al centre urbà per dinar o tornar a Barcelona i qui ho vulgui fer la caminada pel Bosc Terapèutic que també acabarà al centre urbà on també podran escollir entre quedar-se a dinar o tornar a casa amb el tren.
Horaris 13:54 - 14:30 – 15:54 – 16:30 -17:24 – 18:00 – 18:30
Caldes de Malavella o simplement Caldes, és una vila i municipi de la comarca de la Selva a mig camí de la Costa Brava i de la Serra de les Guilleries, rica en contrastos, patrimoni i tradició. L'ai-gua termal és el patrimoni més característic i original de Caldes, ja que l'evolució al llarg del temps, incloent-hi la cultura artística, en beu directament.
Hi ha dos balnearis que aprofiten les aigües termals del municipi en els que les aigües brollen a una temperatura de 60 °C.
Gràcies al descobriment d'unes restes arqueològiques al Puig de les Ànimes, es creu que els orígens del poble de Caldes es remunten al Paleolític superior. Però no és fins al segle I, amb la romanització, que Caldes es converteix en nucli urbà. El fet de tenir aigua calenta va ser molt important perquè això succeís, així que Caldes es va convertir en una important estació termal nomenada "Aquis Voconis". Posteriorment, i amb l'estatut del dret llatí, la vila de Caldes va passar a ser municipi romà.